miercuri, 27 noiembrie 2013

Despre generozitate

Astazi as vrea sa vorbesc despre generozitate. Despre multiplele ei aspecte si manifestari. De cateva zile ma intrebam-desi nimeni nu m-a intrebat asta, dimpotriva!- de ce m-am apucat sa scriu pe un blog? Pe al meu blog. Pentru ca este la moda?  Pentru ca vreau sa impartasesc cu altii viziunile mele? Nu prea gasesti asa ceva in scrierile mele. Raspunsul l-am gasit -intamplator?- ce-i mai place Divinitatii sa se joace! intr-un paragraf din cartea  Absurditati la minut de Anthony de Mello. Ma incadrez in categoria celor care scriu pentru ca " daca nu ar scrie, ar exploda". De aceea scriu. De aceea nu contin DOAR o tema postarile mele.

Am vorbit despre copii, despre ce reprezinta ei din perspectiva Divinului, despre rolul parintelui in viata copilului, despre cat de mult il influenteaza pe copil atitudinea parintelui fata de el. 

Am sa redau o poveste din aceeasi carte:
"- Parintii m-au invatat sa ma feresc de tine, i-au spus un nou venit Maestrului. 
Maestrul a zambit:
-Fereste-te, dragul meu, fii foarte, foarte atent si vei avea soarta pe care ti-au predestinat-o grijulii tai parinti: nimic foarte bun sau foarte rau nu ti se va intampla vreodata."

Recunoasteti atitudinea supraprotectoare a parintilor, a celor ce cresc pe copil intr-un clopot de sticla,  nepermitand sa cunoasca din aspectele Vietii nimic, de teama de a nu suferi? Nerealizand cat de mult  va suferi tanarul/tanara cand se va trezi la adolescenta ca trebuie sa invete sa faca lucruri pe care alti copii le fac la 12/13 ani. Cat  de "nepregatit/a" de viata este  copilul.  Dar...tot din iubire o face. Poate ca postarea "Despre copii" a fost de folos cuiva.
 Este adevarata expresia  cumpatare in toate. Sau cum spunea Sfantul Apostol Pavel: "Toate va sunt ingaduite dar nu toate va sunt de folos". Dar cumpatarea se refera la cantitate si nu la atitudine. Aici este necesara transarea. Sa stii si sa exprimi de partea cui esti. Cui servesti. Sa  exprimi Cine Esti.  Mantuitorul a spus ca nu poti " sluji la doi stapani".

CHAKRA VISHUDA

 Si pentru ca am tot vorbit de tiroida si de chakra gatului, cea responsabila de exprimarea noastra, va rog priviti-o cu atentie, incercand sa nu va ganditi la nimic. Pur si simplu priviti. Goliti-va mintea de ganduri. Lasati vibratia culorii ce-o reprezinta sa va impresioneze creierul, asa incat ea, chakra dvs. sa se echilibreze cat mai mult.

Am vorbit de blocajul pe care il poate produce neexprimarea unor cuvinte, sentimente. Stiti cat de mult conteaza sa primesti o sustinere care sa-ti atinga sufletul? Sunt sigura ca stiti. Stiti cati oameni in jurul nostru  cauta, asteapta, cer, invoca, sa primeasca un mesaj, un semn, un gand, sa-si reaminteasca sau sa li se aminteasca despre puterea si frumusetea lor interioara? Sa-si recapete puterea de a respira?


Dintre cei care ati citit, v-a placut, ati gasit un moment de liniste sau impacare cu voi insiva sau doar de destindere si relaxare, cati ati impartasit si prietenilor la  fel de incercati in aceste vremuri, despre ceea ce ati  primit ? Cu cati ati impartasit bucuria voastra sau darul vostru? Am invatat de la un fost adolescent, voluntar in prima asociatie pe care am condus-o in 1997, sa ajut si eu alte trei persoane asa cum el m-a ajutat pe mine. Si fiecare la randul ei sa ajute alte trei persoane, asa incat binele sa se propage in progresie geometrica.

Poate ca firea mea- de Varsator autentic- bat-o vina!- m-a facut sa impartasesc ceea ce am aflat cu cei din jur. Ulterior am invatat si am inteles ca in acest mod fac loc in suflet, in minte si-n inima pentru alte trairi, sentimente, informatii. Pentru ca cele pe care le ofer au devenit parte din mine si pot fi exprimate. Am sustinut totdeauna ca Universul nu ne da degeaba nimic. Primim de la el. Cu un rost. Noi ce dam in schimb? 
Pana sa aflu de Legea bumerangului si Legea Atractiei, eram convinsa ca ceea ce fac eu pentru  comunitate -prin actiunile de voluntariat  ale  asociatiilor pe care le conduc-intr-un anumit moment si intr-un anumit mod se vor intoarce la mine. Nu asteptam recompensa. Stiam ca este un  proces firesc si ALEG sa-l provoc eu si nu sa  vina pe nepregatite. 

Privita in acest mod, viata capata sens. Arata cat de intreconectati suntem, cat de mult ne influentam unii pe altii. 

Generozitatea nu inseamna sa oferi doar  mancare si haine. Nu inseamna sa dai bani unui cersetor la colt de strada sau la iesirea din biserica. Inseamna sa dai din tot ceea ce reprezinti tu : timpul tau, sentimentele tale, cunoasterea ta, ajutorul fizic, bucuria ta. Dati din toate acestea - in masura proprie- si veti vedea cum se intorc la voi.

Postul Craciunului ne pregateste pentru Copilul din noi. Atunci, sa  folosim cat mai mult timpul ramas si sa devenim asemeni Acestui copil.

Va astept sa ne Re-Intalnim in Sfera Iubirii.

sapphires7

2 comentarii:

  1. Ma bucur sa va citesc! Cu multe ganduri bune si cu drag, Roxana Stroilescu

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar eu ma bucur sa stiu sa exista ecou in ceea ce fac.
    Cu drag,
    sapphires 7

    RăspundețiȘtergere