sâmbătă, 7 decembrie 2013

Sa ne-amintim de Dumnezeu din noi

     Ne agitam, alergam, cumparam, cautam, alegem, separam, facem -parca!- tot ceea ce n-am facut un an intreg. Ca si cum noul an vine si ne cere explicatii pentru  ceea ce-am dat sau n-am dat si  de teama raspunderii, ne agitam. Nu ne ajunge timpul. El si asa parca s-a facut prea  "mic" pentru cererile noastre prea mari. Acum vrem sa oferim, sa ajutam, sa sprijinim. Sa fie asta doar o necesitate  a sufletului nostru si nesatisfacuta un an intreg? Sau si perioada in sine are MAGIA ei? Ne "atinge" intr-un anume fel coardele sufletului si ne trezim deodata ca   facem gesturi pe care nu le-am facut 11 luni sau, de care nici nu stiam ca suntem in stare.

     Asa sunt Sarbatorile de Iarna. Cu parfumul zapezii, cu miros de vin rosu cu scortisoara, cu  gust de gutui coapte, cu muzica lina, plina de savoarea sentimentelor. Asa ne pregateste Viata pentru lunile in care va renaste. Pentru primul fir de  ghiocel. Pana atunci, ne trebuie gerul care "arde" tot ce "misca" in aer si ne-ar putea imbolnavi, ne caleste si ne curata gandurile, sentimentele si chiar corpul fizic. Acum este si  postul care ne  pregateste sa recunoastem Copilul Christic din inima, un post usor-desi este iarna si varietatea culinara este minima,  dar ne pregateste  si pentru postul Pastelui, dur, puternic si plin de Forta Creatoare.

     Oare intamplator sarbatorile de iarna aduc cu ele si  sarbatoarea celor  doi Mosi? Mos Nicolae si Mos Craciun. Primul aduce dulciuri- sa apropie de copii/ de noi, dar aduce si nuielusa pentru disciplinare. Tot a copiilor. A noastra, adica. Cel de-al doilea, vine cu daruri ca mesaj si moment de bucurie pentru Nastere.

     Indiferent in ce religie te regasesti; indiferent ce varsta ai; indiferent ce pregatire ai, perioada de iarna este cea mai iubita perioada din an. Chiar daca aduce si termene, predari, incheieri de situatii, bilanturi, munca, solicitare si oboseala. Are si remediile ei.
.
Indiferent ce facem, indiferent cum facem, indiferent unde facem, niciodata nu suntem singuri. Langa sufletul nostru, este INTOTDEAUNA, El. Dumnezeu prin Prezenta Sa tacuta si plina de respect pentru creatia Sa, nu ne tulbura. Dar ne intinde mana si cand nu-i cerem. Daca o facem, este in avantajul nostru. Amintiti-va de El si vorbiti-i in gand. Va aude. Mai mult, va ASCULTA. Ii vorbeste sufletului vostru si asa voi simtiti mesajele.

     Foarte mult, mie imi place sa arunc ce consider ca nu-mi trebuie. Astazi, am vazut 3 cartuse de imprimanta  - scria HP pe ele, dar erau diferite ca marime. Primul impuls a fost sa le iau si sa le dau,  gandindu-ma ca nu mai am imprimanta pentru ele. Dar cand am luat in mana  doua dintre ele, am simtit o retinere. Rational nu intelegeam si iar m-am gandit ca nu mai am imprimanta. Cand l-am luat pe al treilea din raft, n-am avut nici o rezerva. Le-am luat totusi pe toate, si cand sa le pun in geanta, mi-am amintit ca mai am o imprimanta pe care n-am folosit-o de aproape 3 ani si care este un HP, la care folosesc cele 2 cartuse. Asta inseamna sa nu asculti de la inceput de  mesajul sufletului. Acel mic, timid, rezervat mesaj care incearca sa-si faca loc prin zgomotul mintii. Starea ne disconfort nu ma parasise  nici dupa ce-am iesit din camera. De aceea am incercat sa nu ma gandesc la nimic, stiind ca asa  voi intelege sensul  starii interioare. Ca voi auzi vocea sufletului.  M-am intors, si pe cele doua le-am lasat acasa.

     Iarna este si momentul in care   bunii, strabunii noastri, sunt mai aproape de noi ca in alte perioade. De aceea starea de melancolie, de reverie, de readucere in memorie a momentelor  placute traite alaturi de cei ce-au fost in viata noastra, este mai intensa ca oricand. Toate bucuriile pe care le traiti si ale caror cauze nu le cunoasteti, vin de la Divinitatea din voi. Tineti minte acest lucru si verificati. Nici o traire de acest gen  nu va aduce  o durere sau nemultumire.

       Va las spre incantarea sufletului  prin cele trei atribute- cuvant, muzica si imagine, in compania unui frumos cantec si a unei voci aparte. Sa aveti o seara de sambata minunata.




Astept sa ne Re-Intalnim in Sfera Iubirii.

sapphires7

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu