miercuri, 7 ianuarie 2015

De 7 ianuarie si despre a fi drept sau corect

      LA MULTI ANI! tuturor celor ce au Numele in aceasta viata derivat de la Sf. Ioan Botezatorul. Despre semnificatia  icoanei ce-l reprezinta cu capul pe o tipsie, gasiti postarea de anul trecut in aceeasi perioada. 

    Privim in jur-fie constient fie realizam ca o scanteie de gand- si vedem multa dezordine, neintelegre, nemultumire, agitatie si....fuga. Toti alearga. Fie ca este vorba sa mearga la cumparaturi, fie la o intalnire, fie....pur si simplu ca asa se manifesta.  Toti, fug. In trafic este o adevarata nebunie sa conduci. A respecta regulile si semnele de circulatie este un vis ce nu s-a materializat inca.

     Tinerii de 25-35 de ani care isi pun intrebari vrand sa stie de ce lucrurile merg atat de haotic, de ce nu exista o logica in tot ce se intampla, fie nu gasesc raspunsul, fie renunta sa mai caute si intra in randul celor ce alearga.

   Viata noastra face zgomot.  Noi facem zgomot. De aceea nu mai reusim sa auzim vocea interioara. Intuitia. Scanteia Divina exprimata in sunete. De-am face-o, am auzi cum ne spune sa stam linistiti. Am auzi cum ne incurajeaza ca lucrurile se desfasoara PERFECT atunci cand permitem sa se intample asta. Cand nu intervii cu rationalul. Tocmal EL, intelectul, rationalul, ne-a adus aceasta suferinta. Am lasat doar mintea -cu solutiile ei limitate de un sistem de gandire limitat la acest fizic sa ne conduca viata- in loc sa ascultam cat mai des de intuitie si raspunsul ei sa-l decodificam cu ajutorul mintii!  Noi am facut pe dos. 

      Noi traim o viata pe dos. La propriu. Ne ghidam dupa logica atunci cand Viata este intuitiva. Luam deciziile importante din viata noastra- cu cine ne casatorim, ce meserie imi aleg, unde voi locui- dupa solutiile date de minte. Si toate aceste solutii aduc suferinta. Recunoscand unde am gresit in alegerile facute, recunoscand ca am ales din diverse calcule si nu cum ne-am fi dorit ( de multe ori alegem constient, stiind ca incercam sa pacalim pe celalalt), realizam ca mintea ne-a dat solutii incorecte.

        Noi spunem ca trebuie sa ne iubim unii pe altii. Ca trebuie sa ne iubim dusmanii. Cata ipocrizie! Noi nu stim sa ne iubim pe noi insine- nu sa fim egoisti si egocentrici, ci sa ne iubim!-si propovaduim iubirea de aproapele!  Ar fi suficient sa fim drepti si loiali cu ceilalti si in relatiile noastre si viata pe acest pamant ar fi Paradisul dupa care tanjim.

   A fi drept in primul rand inseamna a cauta dreptatea chiar si in suferinta. Dreptatea nu este inseparabila de suferinta. Atunci cand este necesara. A fi drept nu este tot una cu a fi corect.


      A fi corect vizeaza un aspect / o situatie punctiforma. A fi drept vizeaza situatia / aspectul in ansmablul lui. Ex. Anul trecut am primit ajutor in campania pentru cancerul de san de la o tanara voluntara a asociatiei. Am intrebat-o cum as putea s-o recompensez? pentru ca a fost un ajutor de nadejde. A spus ca nu vrea nimic. Ca a facut de placere si nici ea n-a crezut ca-i va iesi atat de bine.

       Peste 3 luni am avut ocazia sa merg la un simpozion unde aveam dreptul sa iau o singura persoana din judet-dintr-un ONG- dar care nu mai fusese la o actiune similara. Am luat-o pe ea, motivand ca merg cu masina ei. N-am avut un motiv rational. Asa am simtit. I-am spus: nu ai voie sa stai la lucrari. Dar mergand cu mine, poti sta un week-end la munte in regim gratuit la un hotel de 4 stele, ai program liber iar motorina iti este decontata. Am mers. In ziua intoarcerii, cu o ora inainte de plecare, ma anunta ca vrea sa mearga la Brasov cu niste prieteni si nu se mai merge in Ploiesti. Problema nu era ca platesc drumul venind cu trenul-se deconta si asta- dar aveam bagaj si pana la urmatorul tren mai erau vreo 3 ore. Duminica respectiva era compromisa. N-o puteam obliga. A vrut sa renunte pentru ca a vazut ca m-am suparat. N-am vrut sa renunte si i-am spus ca nu vreau sa faca nimic impotriva vointei ei pentru ca ar merge tot drumul nemultumita si eu iritata si nu rezolvam nimic. Nu am nevoie. Am gasit solutia sa merg cu alta masina.

      Si totusi ceva nu-mi dadea pace. Simteam ca  mai este ceva. Si am realizat. M-am dus la ea si i-am spus: Ce -ai facut acum, nu este corect. Alta a fost intelegerea noastra cand am plecat din Ploiesti. Dar daca ma gandesc la cat m-ai ajutat in campanie si nu am putut sa te platesc, consider ca week-end-ul asta reprezinta plata. Si ne-am achitat datoriile. Atunci, m-am linistit.


  Ati constatat ce  evenimente se petrec inca din primele zile ale noului an -2015- in intreaga lume? Intelegeti acum despre taria, puterea si duritatea de care am vorbit in postarea de Anul Nou?  Voi reveni cu completari, astfel, poate vor fi mai multi oameni ajutati sa inteleaga.
   


        Acordurile calde si profunde vi le ofer pentru a va reaminti de acordurile proprii inimi.

 Astept sa ne Re-Vedem In Sfera Iubirii.
  sapphires7



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu